Villkor
Du skall känna dig trygg när du handlar av JEMK!  Vi använder sunt förnuft och värnar om nöjda kunder. Varje order hanteras manuellt och vi kontaktar alltid dig per telefon eller mail om något är oklart. Du skall helt enkelt känna dig trygg när handlar av oss. Vi måste ändå ha formella villkor och dem kan du läsa här nedanför. 

Du når oss alltid på sales@jemksweden.se om du vill fråga något i samband med ditt köp .

 
Köp
Avtal om köp ingås när du väljer att skicka beställning i kassan. Orderbekräftelse genereras sedan automatiskt utan manuell översyn dierkt vid köp. Din order granskas och registresas sedan manuellt. Vid eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid, lagersaldo etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering får du självklart välja att avboka din order utan kostnad. JEMK  ingår endast avtal med myndig person, alternativt omyndig person med målsmans tillstånd.

Pris & Betalning
I priserna ingår 25% moms om inget annat anges. 

Betalsätt
Vi accepterar betalning med VISA och Mastercard. Om du väljer kortbetalning länkas du över till betalningssidan efter det att du har bekräftat din order i kassans tredje steg. Ange kortnummer, kortets giltighetstid och kortets CVC-kod. CVC-koden är de tre sista siffrorna i namnteckningsfältet på kortets baksida.

Överföringen sker med säker SSL-kryptering. Det innebär att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter. Observera att beställningens totalbelopp kommer att dras direkt på ditt kort i samband med att du godkänner transaktionen även om din beställning inte kan leveras omgående.

Vi erbjuder även fakturering av mot en avgift.  Fakturan skickas via den mailadress du uppgett. Du har 15 dagar på dig att betala fakturan från det att varan skickats. Förenklad kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress, vid köp över 2.000 kr görs sedvanlig kreditprövning.

Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta enligt nu gällande referensränta med tillägg av 24,00%.

Alla betalningar, krav och  debiteringar av ränta och avgifter hanteras av vår betalningspartner Payson.

Leverans
Normal leveranstid är 1-2 veckor.

Fraktpris
Vi skickar enbart våra produkter inom Sverige, fraktkostnad tillkommer beroende på produkt

Leveranssätt
Leverans av beställda varor sker med DHL till DHL utlämningsställe. Ibland förekommer även andra leveranssätt men detta meddelas i så fall före leverans.

Hemleverans dagtid – DHL
Används vid större och tyngre gods. Leverans sker till dörr/port helgfri vardag mellan kl 7-17, inbärning ingår ej.  DHLkontaktar dig för att boka utkörning och leverans sker inom ett tvåtimmarsintervall. Observera att man som mottagare inte kan bestämma leveransintervall då det styrs av DHLs fasta rutter på din ort.

Transportansvar
Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset.

Transportskador/Felexpediering
Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till JEMK med bifogade bilder. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid.

Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.

Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till chauffören  eller utlämnsstället vid mottagandet av försändelsen. Be att transportören gör en notering om skadan på din kopia av fraktsedeln. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.

En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälas snarast möjligt till JEMK

Ej utlöst order
Löser du inte ut ditt paket debiteras du 500 kr för adminstrativa omkostnader och returfrakt.

Ångerrätt
När du handlar på JEMKSWEDEN.SE har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan. Detta förutsatt att produkten är i väsentligt oförändrat skick, d v s oanvänd och ej skadad. Det är tillåtet att öppna förpackningen och kontrollera varan på sådant vis som ej skadar produkten eller dess förpackning. Observera att det räcker med att du meddelar oss att du vill utnyttja din ångerrätt inom 14 dagar, du behöver alltså inte ha skickat tillbaka varan inom 14 dagar till oss under denna tid för att ångerrätten skall vara giltig.

Vid köp av en vara som är specialtillverkad, förhandsbeställd eller på annat sätt anpassad speciellt för dig så gäller inte ångerrätten. Ångerrätten gäller heller inte fullt ut vid specialbeställda varor. Observera att ångerrätt inte gäller för företagskunder.

När du utnyttjar din ångerrätt står du som kund för returfrakten. Övriga kostnader, såsom kostnad för varan och frakt från oss till dig kommer att återbetalas.

Så här gör du en retur/ reklamation.
Var noga med att förpacka varan ordentligt, använd den ursprungliga produktförpackningen samt ett skyddande transportemballage, likvärdigt det som varan levererades i till dig.

Returnera varan till JEMK. Kontakta  alltid oss innan retur/reklamationen görs.  Tänk på att du står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Om varan är av ett större värde rekommenderar vi därför att transporten försäkras. JEMK  kommer ej att lösa ut paket mot postförskott.

Vid retur av större varor  kan vi hjälpa till med returfraktsedel. Betalningen för returfrakten justeras då i samband med utbetalningen av dina pengar. Om du behöver hjälp med en returfraktsedel, vänligen kontakta oss på sales@jemksweden.se

Återbetalning sker i första hand till ditt bankkonto och inom 10 dagar efter det att vi mottagit och godkänt din retur.

Returadress:
JEMK Sweden
Mellangården 1
194 51 Upplands Väsby

Vänligen observera att ångerrätt ej gäller företag.

Reklamationsrätt
JEMK tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket innebär att du har tre års reklamationsfrist efter det att du har mottagit varan. Detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits. Vid ett reklamationsärende skall du kontakta vår Kundtjänst som vidare hjälper dig med förfarandet. Du kommer då bli ombedd att tillhandahålla bildbevis via mail på felaktigheten/den defekt vara dar felet tydligt framgår. Vid beviljad reklamation skickas en förbetald returfraktsedel ut till dig av kundtjänst. När vi mottagit den reklamarade varan undersöks felet på nytt och därefter skickas en ny vara till dig. Du betalar således inget för varje returfraktsedel för den reklamerade varan eller frakten för den nya varan.

Kontakt vid reklamation: sales@jemksweden.se eller per telefon.

Sekretess & Säkerhet
Genom din registrering och/eller beställning samtycker du till att JEMK och dess närstående bolag lagrar och använder uppgifter om dina inköp samt de kontaktuppgifter du lämnar. Uppgifterna lagras och används för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig samt bättre kunna tillfredsställa dina behov som kund och ge dig bättre service, bland annat genom att göra webbplatsen så personlig som möjligt. Uppgifterna lagras och används även i informations- och marknadsföringssyfte. Detta innebär att JEMK och dess närstående bolag kan, såvida du inte skriftligen motsatt dig det, komma att använda dina personuppgifter för att kontakta dig via mejl med nyhetsbrev, direkt marknadsföring eller marknadsundersökningar. Du har givetvis möjlighet att när som helst skriftligen meddela oss att du motsätter dig behandling av dina personuppgifter för marknadsföringsändamål.

Vi behandlar dina personuppgifter med största försiktighet och garanterar att dina kunduppgifter endast används av JEMK. JEMK kommer inte, utan ditt samtycke, att vidareförmedla uppgifter om dig annat än om detta följer lagstiftning, om det krävs i samband med att du beställt en produkt eller tjänst eller om JEMK anser att det krävs för att skydda och försvara rättigheter eller egendom tillhörande JEMK. Betalningstransaktioner (kort) hanteras av vår betalningspartner för att garantera en snabb och säker betalning.  JEMK har inte tillgång till dina bankkortsnummer eller eventuella kreditupplysningar.

Rättelse, Insyn & Återkallelse
JEMK  är personuppgiftsansvarig i enlighet med personuppgiftslagen. Enligt 26 § personuppgiftslagen är JEMK därför skyldigt att, efter din egenhändigt undertecknade skriftliga begäran, en gång per kalenderår kostnadsfritt lämna besked om personuppgifter som rör dig behandlas eller ej. Behandlas sådana uppgifter ska skriftlig information lämnas uppgift om vilka personuppgifter om dig som behandlas, varifrån dessa uppgifter har hämtats, ändamålen med behandlingen och till vilka mottagare eller kategorier av mottagare som uppgifterna har lämnats. JEMK är även skyldig att på din begäran rätta, blockera eller utplåna sådana personuppgifter som inte har behandlats i enlighet med personuppgiftslagen. Du har även rätt att när som helst återkalla ditt samtycke. Ytterligare personuppgifter om dig kommer då inte att behandlas.

Tvist
Klagomål eller synpunkter avseende våra tjänster eller produkter bör meddelas via e-mail sales@jemksweden.se 

Om du inte är nöjd med vår hantering av ditt ärende är du välkommen att vända dig till din lokala konsumentvägledare eller Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Vi följer alltid ARN:s rekommendationer.